Wycieczka do Warszawy 04.06.2018

04. 06. 2018 Warszawa

Program dzisiejszej wycieczki przewidywał zwiedzanie Muzeum Kolejnictwa   oraz obejrzenie spektaklu w teatrze.

Zwiedzanie muzeum, które znajduje się przy ul. Towarowej 3,  odbywało się w dwóch grupach. Podczas gdy jedna grupa oglądała w skansenie różne rodzaje wagonów i lokomotyw, m. in. wagon pocztowy i wagon salonowy oraz pług odśnieżny i lokomotywę pancerną, druga grupa zwiedzała sale wystawowe. A w nich zabytki techniki kolejowej, takie jak tabor kolejowy, elementy infrastruktury kolejowej, a także pamiątki związane z historią kolejnictwa w Polsce m.in.: mapy kolejowe, modele i makiety kolejowe, sztandary stowarzyszeń pracowników kolejowych z okresu międzywojennego, zegary i zegarki, lampy, telefony i mundury kolejowe, dokumenty, fotografie. Uwagę uczniów przykuwały ruchome makiety dworców i tras kolejowych.

Z opowieści przewodnika dowiedzieliśmy się  jak ewoluowała kolej na przestrzeni dziejów transportu szynowego,   jak powstawały pierwsze lokomotywy, pociągi i szlaki kolejowe.

Następnie idąc ulicami stolicy dotarliśmy do teatru Sabat, w którym mieliśmy obejrzeć spektakl. Po niewielkich problemach wreszcie zajęliśmy miejsca i w skupieniu oglądaliśmy musical pt. Balladyna w adaptacji i reżyserii pani Renaty Pałys. Barwne widowisko przyciągało naszą uwagę kostiumami i partiami śpiewanymi. Uczniowie poznali historię królowej, która doszła do władzy uśmiercając kilka osób, aby za swoje czyny zginąć rażona piorunem.  Z pewnością  będą pamiętać tytułową Balladynę, kiedy będą omawiać lekturę na lekcjach języka polskiego.

Udany wyjazd do Warszawy zakończyliśmy zjedzeniem posiłku w Mc Donalds.